Je po ní velká poptávka, ale stojí malé jmění, taková pravá dubajská čokoláda. „Čokoládové zlato“ doslova zbořilo sociální sítě, kdo ji nevychvaluje, netestuje nebo nedělá doma, jako by nebyl. Tabulka čokolády plněné pistáciovým krémem a těstovými nitěmi vyjde na 15 Euro a přesto je okamžitě vyprodána a stojí se na ni fronty.

Kde se vzala?

Původní dubajská čokoláda je od společnosti Fix Dessert Chocolatier, která ji v Dubaji nabízí od roku 2021. Recept vymyslela během těhotenství zakladatelka společnosti Sarah Hamouda a nikdy ji ani ve snu nenapadlo, jaký to bude globální hit, prozradila CNN. Čokolád s neobvyklými kombinacemi příchutí tenkrát vymyslela hned několik, hitem se stala ta, kterou pojmenovala Can´t Get Knafeh of It, volně přeloženo Nemůžu mít dost knafeh.

Jízda začíná

Knafeh je populární arabský moučník, jehož hlavní ingrediencí jsou tenké, křupavé nudličky, či přímo nitě těsta zvané kadayif zalité sirupem. Křupavá čokoláda s těmito nitěmi byla populární už v Dubaji, světový průlom nastal, když jí ochutnala americká infuencerka Maria Vehera. V roce 2023 na svém TikToku uveřejnila příspěvek, jak ji ochutnává. Video, jak si mlsně oblizuje prstíčky a našpulené rty nasbíralo přes 90 milionů zobrazení a pobláznilo svět.

Síla jednoho videa

Všichni nutně potřebují ten zázrak ochutnat a někteří se v komentářích pod slavným příspěvkem chlubí tím, že cestovali tisíce kilometrů do Dubaje, aby mohli ochutnat tabulku čokolády. Důvodem celého šílenství je také nenaplněná vysoká poptávka. Lidé prostě touží po tom, co není nebo je obtížně dostupné a jsou ochotni za to zaplatit i nesmyslně vysokou cenu, čehož si jsou výrobci dobře vědomi.

Fronty před obchody

Trendem se nechal zlákat i tradiční švýcarský výrobce čokolády, který vydal limitovanou edici 1 000 číslovaných čokoládových tabulek dubajského zázraku. Prodával ho pouze ve vybraných obchodech v Německu, před které umístil červený koberec a lidé byli ochotni nejen stát frontu, ale dokonce bivakovat před obchody od brzkých ranních hodin. Podobná kampaň proběhne další víkend i ve Švýcarsku, kde údajně protestovali zákazníci, kteří se cítili být opomenuti.

Dubajský salám aneb vtipný marketing

S nevídaným smyslem pro humor reagovali na celou hysterii kolem dubajské čokolády některé německé supermarkety, které situaci využily pro vlastní reklamu. Salám s pistáciemi inzerovala Edeka na Instagramu s vtipným sloganem „V naší chlazené sekci již léta: Dubajský salám!“ Aldi se přidal a k fotografii vlastní pistáciové mortadely připojil heslo „Německá dubajská čokoláda“ s popiskem v závorce „Bez stanování před pobočkou,“ v narážce na fronty před prodejnami u švýcarského výrobce čokolády. Dá se očekávat, že se brzy dočkáme i nějakých těch soudních sporů o značku dubajské čokolády, když se na něčem dobře vydělává, nebývají právníci daleko.

Odvažte se a zkuste si vyrobit sami

Zdroj: Youtube

Urob si sám

Přitom, kdo chce chcete čokoládu ochutnat, ale nechce na ni čekat, nebo za ni platit tolik peněz, může si ji poměrně snadno vyrobit sami. Návodů a receptů na internetu koluje nespočet a seznam ingrediencí je poměrně krátký. Kromě mléčné čokolády to je pistáciový krém, sezamové máslo (tahini) a těstovinové nitě kadayif, které dodají čokoládě její charakteristickou křupavost. Jemná, mléčná čokoláda se rozehřeje a naplní do formy, nitě kadayif se podle návodu rozstříhají na malé kousky a opraží se na másle na pánvi. Pak se přidá pistáciový krém a tahini, naplní se čokoláda a dá do chladničky.