V Evropské unii jsme oslavili 20 let, 9. května je dokonce den Evropy. Vyznáte se ale v základních informacích, které se hodí při cestování?

Znáte Evropu?

Po nejdelší trati světa projedete celou Eurasii

V prostoru Evropské unie se s problematickým přechodem hranic potkáte jako Evropani jen výjimečně. Je možné přejíždět z jednoho kouta na druhý pouze s občankou v kapse a nezdržovat se vyřizováním pasů a víz. Hustá železniční síť nám umožňuje vyjíždět dokonce do Holandska nebo Chorvatska (ačkoliv letos je trasa pozastavena) bez přestupu a vyhnout se tak únavnému řízení nebo pro některé možná hrůzu nahánějícímu létání. Věděli jste ale, že od roku 2021 je možné dojet po železnici až do Singapuru?

Související články

Trať, která ze svého prvenství sesadila po dlouhých letech i Transsibiřskou magistrálu, měří neuvěřitelných 18 755 km a doveze vás z Lagosu v Portugalsku až na samotný ostrovní stát Singapur! Na jízdu si nachystejte 21 dní a přibližně 30 000 Kč. Přímý spoj je však zatím pouhým přáním cestovatelů a milovníků vlaků. Pokud chcete do Asie dojet po kolejích, je třeba si výlet naplánovat na vlastní pěst a připravit se na minimálně 11 přestupů. Tato skutečnost vám však dává také možnost si cestu naplánovat, jak sami uznáte za vhodné a stvořit si tak dráhu ještě delší nebo naopak možná kratší, ale pro vás přístupnější.

Trať si musela počkat na výstavbu železnice v Laosu, kde spojení nebylo ideální a brzdilo možné propojení. Nyní trasa vede přes 13 zemí, protíná Eurasii a vyjíždí dokonce ještě za nejjižnější bod celého kontinentálního celku. Jelikož však koleje překračují přes ruské hranice, není možné momentálně trasu absolvovat. Jedinou možností by bylo projet Eurasii na jihu přes Turecko.

Nově zbudovaná trasa z Číny do Laosu:

Zdroj: Youtube

Vlakové spojení však nebylo primárně mířeno na turisty, kteří preferují jednodušší i levnější způsob přepravy. Možnost projíždět státy po zemi nicméně podporuje a rozvíjí mezinárodní obchod a o něco více utužuje vztahy právě mezi dvěma světadíly. Hlavním iniciátorem tohoto spojení je pochopitelně Čína, která si budování mezikontinentální infrastruktury vzala za cíl již roku 2013 a celý systém pozemní i vodní komunikace (BRI) nazývá One Belt One Road nebo také Novodobá hedvábná cesta.

Zdroje: researchgate.net, portugalhomes.com, koktejl.cz, european-union.europa.eu